5 posiłków dziennie kluczem powodzenia diety redukcyjnej Previous item Korzystanie z cateringu...

5 posiłków dziennie kluczem powodzenia diety redukcyjnej

Zgrabna sylwetka jest marzeniem wielu osób. Dzięki temu, że diety redukcyjne stanowią klucz do jej osiągnięcia, cieszą się coraz większą popularnością. Wraz ze wzrostem świadomości społecznej, przestały być kojarzone głównie jako domena kobiet. Chcąc zrzucić zbędne kilogramy, coraz więcej mężczyzn na nie przechodzi.

Założenia współczesnych diet stoją w opozycji do dawno już obalonego mitu, który głosił, że chcąc schudnąć, należy się głodzić. Opierają na spożywaniu pięciu posiłków dziennie, które pozwalają na wyeliminowanie poczucia głodu, zaspokojenie odpowiedniego zapotrzebowania kalorycznego oraz przyspieszenie metabolizmu.

Spożywanie 5 posiłków dziennie pozwala dostarczyć sobie niezbędnych składników odżywczych, jednocześnie regulując sposób odżywiania. Rezygnując z części posiłków sprawiamy, że pojawia się między nimi uczucie głodu. Pod jego wpływem spożywamy większe ilości jedzenia za jednym razem, tym samym znacznie zwiększając ryzyko dostarczenia sobie zbyt dużej ilości kalorii, które są magazynowane w organizmie pod postacią tłuszczu.

Jakie posiłki powinny występować w naszej diecie?

  • śniadanie,
  • drugie śniadanie,
  • obiad,
  • podwieczorek,
  • kolacja.

Wiele osób, które każdego ranka spieszą się do pracy, w swojej diecie pomija śniadanie. Jest to poważny błąd, ponieważ ma nam ono dostarczyć kalorii na początek dnia. Powinno stanowić drugi co do objętości posiłek, zaraz po obiedzie. Ważne, by wśród składników obu z nich znajdowały się warzywa, ponieważ są one cennym źródłem witamin oraz błonnika, który pozytywnie wpływa na metabolizm. Najmniej kalorycznymi posiłkami powinny być drugie śniadanie i podwieczorek, mające formę zdrowej przekąski.

Jakie są zalety regularnego spożywania posiłków?

Jedzenie pięciu posiłków dziennie pozwala przyspieszyć przemianę materii w naszym organizmie. Ponadto sprawia, że poziom cukru we krwi znajduje się na mniej więcej tym samym poziomie i pomaga uniknąć napadów głodu, które mogą skłonić nas do nietrzymania się ułożonego jadłospisu oraz sięgnięcia po kaloryczną przekąskę.